Sen McGlinn's blog

                                  Reflections on the Bahai teachings

Persian footnote to Muhammad Ali revived? (2)

اقراريه بديع الله
هوالابهی
حمد يكتای بی همتا را لايق و سزا كه در اين سجن اعظم الهی و بقعه مباركه نورا ياری فرمود و دستگيری نمود و به صرف فضل و محض جود آنچه در اين مدت از اين عبد حقيقتش مستور بود واضح و آشكار فرمود و به تشبث به عروةالوثقای عهد و پيمان موفق نمود و به استقامة و ثبوت در ظل لواءِ عهد جمال قدم -جل ثنائه الاعظم- مؤيد كرد. له الشكر والبهاءِ و له العظمة والثّناءِ.
ای احباب الهی و متوجهان به افق ملكوت رحمانی، بدانيد و آگاه باشيد كه اين عبد در اين حين كه به تحرير اين مختصر مشغول، به لسان و جنان ميگويد كه آنچه بعد از صعود طلعت معبود الی يومنا هذا واقع شده، نقض پبمان بود و شكست عهد حضرت رحمان. كل مخالف نصوص كتاب فصل الخطاب و مباين ارادهء مطلقهء رب الارباب. و بر اين عبد مقاصد و مآرب پوشيده و پنهان بود تا يد قدرت الهی حجبات را خرق فرموده و سبحات را زائل نمود و آنچه در اين مدت مديد مشتبه شده بود واضح و مكشوف گشت و سبب دخول در ظل عهد الهی و توجه به مقام منصوص -روح الوجود له الفدا- شد.
حال لله الحمد از غير او بريد و قطع نظر نمود و به او پيوست و ناظر شد. اميد آنكه احبای الهی دعا نمايند و طلب توفيق و تائيد كنند شايد كه خدمتی بسزا برآيد از دستم. ياليت حق جل شأنه هم چنانچه اين عبد را موفق فرمود، ديگران را هم مؤيد مينمود كه راجع به عهد و ميثاق شوند و از عدوان و بغضاء بگذرند تا از ذلت كبری نجات يافته، در ظل شجره مباركه بياسايند، ولی چه سود كه مقصد مانع و اغراض نفسانيه حاجب است.
ای احباب الهی -عليکم بهاءالله الابهی- شايسته و سزاوار اين عباد اينكه تلقاءِ امر اقدس الهی جميعا «آمنّا و صدّقنا و ثبّتنا علی ميثاقك يا ربی الابهی» بگوئيم.
مختصر آنكه اين عبد چون به جميع مقاصد پی برد و ملاحظه نمود كه جز بغضاء امر ديگری در ضمير ندارند و آنچه ذكر مينمايند مقصود مغالطهء بيچارگان است و تخديش اذهان ساده دلان، لهذا بهكلّی از آنان روگردانيد و به عهد الهی تشبث نموده و از شمال اشتباه نجات يافته به يمين علم اليقين توجه نمودم.
ای احباب الهی شما شاهد و گواه باشيد كه اين عبد از اليوم بندهء عهد و ميثاق الهی هستم و ثابت و راسخ بر پيمان او و بيزار از هر مخالف و مبتلای اوهام. فی الحقيقه اين است كه جمال مبارك -جلّ شأنه- در كتاب عهد ميفرمايند: «وصيةالله آنكه بايد اغصان و افنان و منتسبين طرّا بغصن اعظم ناظر باشند انظرو ما انزلناه فی كتابی الاقدس “اذا غيض بحر الوصال و قضی كتاب المبداء فی المآل، توجهوا الی من اراده الله الذی انشعب من هذا الاصل القديم.” مقصود از اين آيه مباركه غصن اعظم بوده كذلك اظهرنا الامر فضلا من عندنا و انا الفضّال الكريم.»
از حق سائل و آملم كه اين عبد را به ثبوتی ظاهر فرمايد كه سبب حيرت عقول گردد و تضرع و ابتهال مينمايم كه آنان را نيز متنبه فرمايد و به عفو و غفران معامله نمايد، زيرا الطاف حق و مهربانی مركز ميثاق بیپايان است و ليس هذا علی الله بعزيز.
و ديگر آنكه ميرزا آقاجان چيزی مرقوم نموده بود حضرات در اين روزها بسيار علاوه نموده و طرح كرده خيال انتشار دارند اين را بدانيد كه حتی ميرزا آقاجان در اواخر ايام به مقاصد حضرات پی برده بود؛ نادم و پشيمان شده بود و وسيلهای ميجست كه رجوع به ميثاق نمايد. حال حضرات نوشتهء او را جرح و تعديل و علاوه و نقصان فرستادهاند طبع و نشر شود. الثنا والبهاء عليكم و علی من يحبّكم لوجه الله و يسمع قولكم فی امرالله. و ديگر چيزی به امضای عمومی نوشتهاند. بدانيد كه ما جميع بيزار از مندرجات آن هستيم. عليكم التحية والثّناء.
فی ۱۴ ذی قعده سنه ۱۳۲ موافق ۴ فبراير سنه ۱۹۰۳
بديع الله

Translation here

Share this page
Add to DeliciousAdd to DiggAdd to FaceBookAdd to Google BookmarkAdd to RedditAdd to StumbleUponAdd to TechnoratiAdd to Twitter
Short link: http://wp.me/PcgF5-1ht

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: